At få fokus på ressourcer og kompetencer hos elever, giver mulighed for at lærere ser nye perspektiver og potentialer. Lærerenes fundament for undervisning styrkes, og på den måde skabes en win-win for skole, lærere og elever. 

LØFT-skolen er en pamflet af forskellige aktiviteter, der ydes enkeltstående eller i kombination, og som alle har til formål at øge elever og lærers trivsel samt sikre inklusion af alle og et højt fagligt læringsmiljø.  

Trivsels arrangementer til klasser, hvor børn, forældre og lærere sammen arbejder på at øge klassens trivsel. Et par timer med leg, øvelser og reflektion skaber energi mellem børn og voksne og giver vigtig næring til et skole-liv i trivsel.

Klasseudvikling med konsulenter direkte i undervisningen og uden nogen form for forberedelse. Forløbet designes, så det matcher skolens ønsker og behov. 

Coaching og supervision af lærerteam med undervisning og træning. Lærerne vil få konkrete værktøjer, der direkte kan anvendes i undervisningen og skabe et kompetenceløft.

Ledelsesudvikling for skoleledelsen, der centrerer sig om personlig gennemslagskraft, et godt psykisk arbejdsmiljø og opkvalificering MU-samtaler.

Jeg har haft elevsamtaler og har selvfølgelig spurgt ind til trivslen og larmen. Alle uden undtagelse synes, det er blevet meget bedre.
— Jette Baastrup, Klasse- og AKT-lærer, Ravnsholtskolen i Allerød
Klassen er blevet mere stille, man får mere lyst til at sige noget...lære noget.
— Christian 5B, Fuglsanggårdsskolen, Virum